Zad 1
Oblicz długość wszystkich krawedzi szescianu którego przekotna sciany bocznej ma długosc:
a)4
b)3√2
c)√6
d)5√5
zad2
Oblicz długosc krawedzi szescianu którego przekotna ma:
a)7√3
b)2√6
c)3√2
d) √15
zad 3
wyznacz wzór na przekatna szescianu o krawedzi "a"

Wszystkie zadania dotycza graniastosłópów szesciakatnych prawidłowych.
Z góry dzieki

2

Odpowiedzi

2010-04-14T17:06:10+02:00
1. a) krawedz ma 2√2 czyli 2√2*12 (12 to liczba krawedzi)= 24√2
b) 3*12=36
c) krawedz ma √2 czyli √2*12= 12√2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:08:15+02:00
√zad 1
a) d=4
a√2 = 4 : √2
a= 2√2
wszystkie krawędzie to 12 × 2√2=
24√2

b) d= 3√2
a√2= 3√2 : √2
a= 3
wszystkie krawedzie to 12×3=36 ( poprawka)

c) d=√6
a√2=√6 : √2
a= √3
wszystkie krawedzie to 12 × √3= 12 √3

d) d= 5√5
a√2 = 5√5 : √2
a= 10
wszystkie krawędzieto 12× 10= 120