Ile złotych kieszonkowego po podwyżce będzie dostawać Kasia (zob. poniższe zdania)
TAto: Kasiu podwyższam ci kieszonkowe o 2,5 złotego.
Kasia: To teraz w ciagu czterech miesięcy dostanę tyle samo pieniędzy, ile przedtem w ciągu pięciu.

Powinno wyjść że KAsia dostanie o 12,50 zł

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:59:17+02:00
X-kieszonkowe przed podwyżką
x+2,5-kieszonkowe po podwyżce
5x=4*(x+2,5
5x=4x+10
5x-4x=10
x=10-kieszonkowe przed podwyżką
10+2,5=12,5-kieszonkowe po podwyżce
5 4 5
2010-04-14T16:59:47+02:00
Kieszonkowe x+2,50
4(x+2,5)

4(x+2,5)=5x
4x+10=5x
4x-5x=-10
-x=-10
x=10

10+2,5=12,5

Odp. Będzie dostawać 12,50 zł po podwyżce.
1 1 1