PROPORCJONALNOŚĆ

Samochód, jadąc ze stałą prędkością, przejechał 24 km. Gdyby jego prędkość była o 20 km/h większa, to w tym samym czasie przejechałby 32 km. Z jaką prędkością jechał ten samochód.?

z góry dzięki za pomoc. ;]]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:02:01+02:00
Odp.
x[km/h] - 24[km];
x+20[km/h] - 32[km],mnożę na krzyż;
24(x+20)=32x;
24x+480=32x;
24x-32x=-480;
-8x=-480 II (-8);
x=60[km/h].
Odp.Samochód jechał z prędkością V=60[km/h].
14 3 14
2010-04-14T17:10:43+02:00
T - czas jazdy samochodu
v - predkośc samochodu
s - droga przebyta z prędkością v = vt
t = s/v = 24/v
v + 20 - prędkość o 20 km/h większa
s1 - droga z większą prędkością = (v + 20)t = 32 km
t = s1/v + 20 = 32/v + 20
ponieważ z założenia czas jazdy jest ten sam , to
24/v = 32/v + 20
24(v + 20) = 32v
24v + 480 = 32v
480 = 32v - 24v
8v = 480
v = 480/8 = 60 km/h
odp
prędkość samochodu wynosiła 60 km/h
5 3 5