1.Oblicz różnicę czasu miejscowego między Lizbona (9'W) a Tunisem (10'E).

2.Oblicz, która godzina czasu miejscowego jest w Londynie gdy w San Diego w Kalifornii (121'W) jest słoneczne południe.

3.Oblicz, która godzina czasu miejscowego jest w Poznaniu (17'E), gdy w Rzeszowie (22'E) jest godzina 8.00 czasu miejscowego.

(') - stopnie

Proszę o pomoc...

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:02:58+02:00
1.Oblicz różnicę czasu miejscowego między Lizbona (9'W) a Tunisem (10'E).
9'+10'=19'
1'=4min
19'*4min=76min
76min=1h16min

2.Oblicz, która godzina czasu miejscowego jest w Londynie gdy w San Diego w Kalifornii (121'W) jest słoneczne południe.

Londyn 0'
121*4min=484min
484:60=8h 4min
12:00-8,4h=7:56

3.Oblicz, która godzina czasu miejscowego jest w Poznaniu (17'E), gdy w Rzeszowie (22'E) jest godzina 8.00 czasu miejscowego.


22'-17'=5'
5*4min=20min
godzina w poznaniu jest 7:40
2 5 2
2010-04-14T17:08:18+02:00
1. 9+18= 27
27*4=108
o 108min(1h48min)

2.
londyn 10E
san diago 120E
120-10=110
110*4=440min=4h i 30 min
Odp: jest 16,30

3.
22-17=5
5*4+20
Odp: 8.20

WYDAJE MI SIE ZE DOBRZE PROSZE O NAJ DZIEKI.
1 5 1
2010-04-14T17:13:44+02:00
Zad.1
Dodajemy stopnie, ponieważ mamy dwie różne półkule - W i E
9 + 10 = 19
Mnożymy przez 4, bo 1* = 4 min
19 × 4 = 76 min = 1h 16min
Zad.2
Londyn ma 0*
121 × 4 = 484 min = 8h 4min
Południe słoneczne to godz. 12.00
12.00 + 8h 4min = 20.04
Zad.3
22 - 17 = 5
5 × 4 = 20 min
22*E leżą dalej, więc na 17*E musi być wcześniejsza godzina
8.00 - 20 min = 7.40
1 5 1