Rozwiaz nierównosci i wskaz lczby naturalne spełniajace obie nierównosci


-x/3 -1< - 1/3

i

-x+3/2 > 1

/ - to jest kreska ułamkowa jakby co

i w tym drugim musi byc pod tym znakiem wiekszosci jeszcze kreska ze wieksze i równe :) i w drugim kreska ułamkowa jest przez -x+3 i 2 a nie tylko 3 i 2

3

Odpowiedzi

2010-04-14T17:15:00+02:00
-x/3 - 1 < 1/3
-x - 1 - 1/3 < 0
-x-3-1/3 < 0 (tutaj -x-3-1 jest w liczniku)
-x-4/3 < 0 (mnożymy przez 3)
-x-4 <0
-x<4
x>4

drugie:
-x+3/2 >(lub równe) 1
-x + 3 - 2/ 2 >(lub równe) 0 (tu wszystko przed ukosem jest w liczniku)
-x+1/2 >(lub równe) 0
-x>(lub równe) -1
czyli x <(lub równe) 1

czyli zbiór pusty bo żadne liczby naturalne nie spełniają na raz obu nierówności
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:15:47+02:00
X/3-1<-1/3

x/3<-1/3+1
x/3<2/3
x<2 x należy od minus nieskończoności do 2 przedział otwarty

-x+3/2>1

-x+3>2
-x>-1
x<1 x należy od minus nieskończoności do 1 przedział zamknięty

Część wspólna to przedział od minus nieskończoności do 1 przedział zamknięty.

1 5 1
2010-04-14T17:16:27+02:00
-x/3-1<-1/3
-1/3x-1<-1/3
-1/3x<-1/3+1
-1/3x<-4/3|*(-3)
x>4


-x+3/2>1
-1/2x-3/2<1
-1/2x>1+3/2
-1.2x>5/2|*(-2)
x<5
1 5 1