Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T19:22:41+01:00



VI 1914 - zamach na arcyksięcia Franciszka Fernanda.
VIII 1914 - początek niemieckiej ofensywy na zachodzie.
IX 1914 - bitwa pod Marną.
V 1915 - bitwa pod Gorlicami.
IV 1917 - przystąpienie USA do wojny.
III 1917 - rewolucja lutowa w Rosji.
XI 1917 - przewrót bolszewicki w Rosji.
II-III 1918 - traktaty pokojowe w Brześciu nad Bugiem.
X-XI 1918 - rozpad Austro-Węgier, początek rewolucji w Niemczech.
11 XI 1918 - kapitulacja Niemiec. Zach - Marna, Ypres, Verdun, Somma, Ypres, Somma. Wsch - Tanneberg, Jez. Mazurskie, Gorlice. Państwa Ententy - Anglia, Francja, Rosja, Rumunia, Gracja, USA, Japonia, razem 25. Centralne - Niemcy, Austro-Węgry, Bułgaria, Turcja.
2009-11-04T19:23:08+01:00
2009-11-04T19:25:12+01:00
-Trójprzymierze (państwa centralne) [niemcy,austria,wegry,wlochy]
-Trójporozumienie [Ententa] Francja,W.Brytania,Rosjia
-bitwa nad rzeka marna (Francja 1914r)
-bitwa nad Verdun (fracja 1916r)