Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:07:05+02:00
Dorota jest cztery razy starsza od Maćka. Za dwa lata będzie od niego trzy razy starsza.
a) Ile lat ma Maciek? Ile ma Dorota?
b) Za ile lat Dorota będzie dwa razy starsza od Maćka?

x - wiek Doroty
y - wiek Macka
x=4y
x+2=3(y+2)

x=4y
x+2=3y+6

x=4y
x-3y=4

x=4y
4y-3y=4

x=4*4
y=4

x=16
y=4
a)
Dorota-16 lat, Maciej-4lata
b)
a+16 = 2(4 +a)
a+16 = 8 + 2a
a=8


2010-04-14T17:08:01+02:00
X- wiek Maćka
4x- wiek Doroty
4x=x+2 /-x
3x=2 /:3
x=1,5
Wiek Maćka 1,5 lat A Doroty 6 lat. Za 3 lata Dorota bedzie 2 razy starsza