Egzemplarz książki liczącej 200 kartek ma grubości 1,2 cm. Każda z okładek ma grubość 1,5 mm. Oblicz grubość jednej kartki tej książki.


2) na zawody żużlowe sprzedano 5700 tys biletów w tym 30 % ulgowych .
Ile sprzedano biletów kazdego dnia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:06:52+02:00
1. 1,2 cm = 12 mm
12 mm - (2*1,5) = 9 mm
9 / 200 = 0,045 mm

odp: 0,045 mm

2. 5700 tys biletów w tym 30 % ulgowych

5700 -- 100%
x --- 30%

x = 30 * 5700 / 100 = 1710

1710 ulgowych , 3990 normalnych
1 1 1
2010-04-14T17:08:41+02:00
1. 200- ilość kartek
12 mm- grubość kartek
1,5*2=3 mm grubość okładek
12-3=9mm
9mm:200=0,045 mm
1 1 1
2010-04-14T17:09:20+02:00
1,2cm=120mm
120mm-(2*1,5mm)=120mm-3mm=117mm
117mm/200=0,585mm
Kartka ma grubosc 0,585mm



5700000*0,3=1710000
Sprzedano 1710000 ulgowych biletów
Daj naj :)
1 5 1