1. W trójkącie równoramiennym kąt przy podstawie = 6razy mniejszy od kąta miedzy ramionami.
Oblicz miarę kąta między ramionami.

2.Czy istnieje trójkąt?
A. 20cm, 15cm, 5cm

3. Boki trójkąta mają długość 7,9,12. Najkrótszy bok trójkąta podobnego do danego =21. Oblicz pozostałe boki.

Z góry baardzo dziękuje ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:14:17+02:00
  • flnq
  • Rozwiązujący
2010-04-14T17:14:41+02:00
1) Kąt między ramieniem a podstawą - α
Kąt między ramionami - 6α
Czyli, 8α=180° => α=22,5°, 6*α=135°
2) Nie istnieje, ponieważ suma 2ch krótszych boków musi być większa od 3ciego, czyli c>a+b, co w tym przypadku nie jest prawdą.
3) b - dłuższy bok trójkąta
c- najdłuższy bok trójkąta

Trójkąty są podobne, gdy stosunki boków trójkątów podobnych są równe, czyli:
7/21=9/b => b=27
7/21=12/c => c=36