Odpowiedzi

2010-04-14T17:09:53+02:00
Uosobienie czyli nadanie rzeczom ludzkich cech np:
- szafa chodzi
- zegar mówi
- kubek skacze na nogach
- mówiące drzewo
- mówiące ptaki
- chodzące kamienie



jak pies mówi to tez
(psy przecież na prawdę nie mówią)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:13:09+02:00
Uosobienie - od osoby,(nadanie rzeczą martwym cech przypisanych człowiekowi) czyli czynności wykonywane tylko przez człowieka np. jak w podanym przez Ciebie przykładzie stół śpiewa, lampa krzyczy itd. Jest jeszcze ożywienie ( nadanie cech istot żywych rzeczą martwym) np stół chodzi, bo chodzić może nie tylko człowiek, a także pies, kot, żółw