Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:09:46+02:00
Naczelnik Państwa Polskiego w latach 1918-1922, Wódz Naczelny Armii Polskiej od 11 listopada 1918, Pierwszy Marszałek Polski od 1920, dwukrotny premier Polski (1926-1928 i 1930).
Józef Piłsudski, herbu Piłsudski, urodził się w Zułowie na Litwie, w patriotycznej rodzinie. Jego ojciec, Józef, był powstańcem w 1863 roku. Matka, Maria, pochodziła ze znanego rodu szlacheckiego herbu Mogiła. Jesienią 1884 roku rozpoczął studia na Uniwersytecie Charkowskim. Już wtedy zaczął podejmować pierwsze działania konspiracyjne w niepodległościowych organizacjach studenckich. 22 marca 1887 Józef Piłsudski został aresztowany pod zarzutem udziału w spisku na życie cara. Nieświadomie pomógł zamachowcowi próbującemu zdobyć truciznę na zabicie cara. Mimo, że został uznany za świadka został skazany na 5 lat zesłania w głąb Rosji. Za rzekomy udział w buncie został skazany na dodatkowe pół roku więzienia. Do Kireńska (miejsce osiedlenia) Piłsudski dotarł 23 grudnia 1887, a przebywał do lipca 1890. W początkach sierpnia 1890 Piłsudskiego przeniesiono do niewielkiej wsi, Tunki. Do Wilna Piłsudski powrócił 1 lipca 1892. W 1899 Piłsudski ożenił się z Marią z Koplewskich Juszkiewiczową.
6 3 6
  • Użytkownik Zadane
2010-04-14T17:09:47+02:00
Witam !
Jozef Pilsudski Naczelnik Państwa Polskiego w latach 1918-1922, Wódz Naczelny Armii Polskiej od 11 listopada 1918, Pierwszy Marszałek Polski od 1920, dwukrotny premier Polski (1926-1928 i 1930).
Józef Piłsudski, herbu Piłsudski, urodził się w Zułowie na Litwie, w patriotycznej rodzinie. Jego ojciec, Józef, był powstańcem w 1863 roku. Matka, Maria, pochodziła ze znanego rodu szlacheckiego herbu Mogiła. Jesienią 1884 roku rozpoczął studia na Uniwersytecie Charkowskim. Już wtedy zaczął podejmować pierwsze działania konspiracyjne w niepodległościowych organizacjach studenckich. 22 marca 1887 Józef Piłsudski został aresztowany pod zarzutem udziału w spisku na życie cara. Nieświadomie pomógł zamachowcowi próbującemu zdobyć truciznę na zabicie cara. Mimo, że został uznany za świadka został skazany na 5 lat zesłania w głąb Rosji. Za rzekomy udział w buncie został skazany na dodatkowe pół roku więzienia. Do Kireńska (miejsce osiedlenia) Piłsudski dotarł 23 grudnia 1887, a przebywał do lipca 1890. W początkach sierpnia 1890 Piłsudskiego przeniesiono do niewielkiej wsi, Tunki. Do Wilna Piłsudski powrócił 1 lipca 1892. W 1899 Piłsudski ożenił się z Marią z Koplewskich Juszkiewiczową.
3 4 3