Odpowiedzi

2010-04-14T17:10:49+02:00
-Magazynowanie dużych ilości wody w liściach i korzeniach
- Wykształcenie grubej wodoszczelnej skórki
- Bardzo dobrze rozgałęzione systemy korzeniowe
czekam na naj
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:17:43+02:00
-Magazynowanie dużych ilości wody w liściach i korzeniach
- Wykształcenie grubej wodoszczelnej skórki
- Bardzo dobrze rozgałęzione systemy korzeniowe


rośliny:
- sklerofity: ograniczanie transpiracji dzięki liściom pokrytym woskiem, otwieranie aparatów szparkowych na noc, rozbudowane korzenie
- sukulenty: przekształcenie liści w kolce( zmniejszona powierzchnia transpiracji) miękisz gromadzący wodę, fotosyntetyzująca łodyga, przystosowanie do ogromnych zmian w turgorze komórek

Oba są poprawne ale wybierz taką którą lepiej rozumiesz :)
4 4 4