Więc tak są to zadania z wykorzystaniem równań.Proszę o pomoc, to pilne!

Zadanie 1
Kasia i Ola mają razem 20 lat, ile lat ma każda z nich.Jeżeli Ola jest starsza od Kasi o 2 lata?


Zadanie 2
Drut o długości 36, przecięto na dwa kawałki, tak że 1 jest dwa razy dłuższy.Jakiej długości jest każdy kawałek?


Chodzi o to że się pisze x-tu dane itp.Jeżeli zrobi to ktoś dobrze i dostane pozytywną ocene, obiecuje dać 100 punktów! bardzo prosze!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:12:44+02:00
Zadanie 1
x->wiek Kasi
x+2->wiek Oli
x +(x+2)=20 -> łączny wiek Kasi i Oli
x+x+2=20
2x+2=20 /-2
2x=20-2
2x=18
x=9 wiek Kasi
x+2=11 wiek Oli
SPR:
9+9+2=20
ODP: Kasia ma 9 lat, a Ola 11.
zadanie 2
x=12 długość 1 części drutu
2x=2*12=24 długość 2 części drutu
SPR:
2x+x=36
24+12=36
ODP: Pierwsza część drutu ma 12, a druga część 24.



(w rozwiązaniu pode mną jest błąd 36:3 to nie 13 tylko 12!)
  • Użytkownik Zadane
2010-04-14T17:13:38+02:00
Zadanie 1.
x+x+2=20
2x=20-2
2x=18 I:2
x=9
x+2=9+2=11

Odp. Ola ma 11 lat, a Kasia 9.

Zadanie 2.
2x+x=36
3x=36 I:3
x=13
36-13=26

Odp. Jeden drut ma długość 26, a drugi 13.

LICZE NA NAJ:]