Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-04T19:24:29+01:00
Husarz był to mężczyzna uczestniczący w Husarii (ciężkiej jeździe konnej). Uzbrojony był w kopię, pistolety, szablę itd.
15 3 15
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T22:16:56+01:00
To półciężkozbrojni kawalerzyści uzbrojeni w kopię pistolet szablę. Ich znakiem rozpoznawczym były orlie pióra, które miały za zadanie płoszyć konie wroga. Do tego grona należała głównie szlachta. Formacja ta była stosowana od XVI do początku XVIII wieku. Do największych zwycięskich bitew z udziałem tej formacji zaliczamy:
- Bitwa pod Kircholem
- bitwie pod Kłuszynem
- Bitwa pod Chocimiem
- Bitwa pod wiedniem
12 3 12
2009-11-04T22:26:43+01:00
Husarze byli to jeźdzcy na koniach. Mieli oni charakterystyczne skrzydła, przypominające skrzydla orła. Husaria podczas wojen przyczyniały się do zwycięstw (chodźby np. bitwa pod Wiedniem)
20 1 20