4 zadania 1 gimnazjum. NA TERAZ!!!!!!

1.
Oblicz obwód trójkąta równoramiennego, którego podstawa ma długość 16 cm, a wysokość jest równa 15cm.

2.
W trójkącie równoramiennym ramie na długość 1.3 dm, a podstawa jest o 3 cm krótsza. Oblicz pole trójkąta

3.
Oblicz pole trójkąta równobocznego, którego bok ma długość:
a) 5 cm
b)√6 cm
c)√18 cm

4.
Przekątna równoległoboku równa 36 cm jest prostopadła do jednego z boków. Oblicz obwód i pole równoległoboku, wiedząc, ze długość jego dłuższego boku wynosi 39 cm.

2

Odpowiedzi

2010-04-14T17:27:27+02:00
1. Z Pitagorasa:
15²+(16/2)²=289
√289=17
Obw= 17+17+15=49[cm]
2. h-wyskość trójkąta
1,3 dm=13 cm
13²=169
(10/2)²=25
169-25=144
h= √144[cm]=12cm
P= 10*12/2=60[cm²]
3. a) 2,5*2,5*√3=6,25*√3[cm²]
b) √3³=3*√3[cm²]
c) √9²*√3=9*√3[cm²]
4. ---
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:39:08+02:00
1.
Oblicz obwód trójkąta równoramiennego, którego podstawa ma długość 16 cm, a wysokość jest równa 15cm.

P=½a*h
p=½*16cm *15cm
p=120 cm²

2.
W trójkącie równoramiennym ramie na długość 1.3 dm, a podstawa jest o 3 cm krótsza. Oblicz pole trójkąta

1,3 dm= 13 cm
a=13cm-3cm= 10 cm

Obliczamy wysokość (h)z twierdzenia Pitagorasa
h²+a²=d²
h²+(10 cm)²=(13cm)²
h²+ 100cm²= 169cm²
h²=169cm²-100cm²
h²=69cm²
h=√69cm²
P=1/2ah
P=1/2 * 10 cm* √69cm²
P=5√69cm²
3.
Oblicz pole trójkąta równobocznego, którego bok ma długość:
a) 5 cm
b)√6 cm
c)√18 cm

a)P=a²√3/4
P=(5cm)²√3/4
P=25cm²*√3/4

b)P=(√6cm)²*√3/4
P=6cm²*√3/4= 3cm²√3/2

c)P=(√18 cm)²*√3/4
P= 18cm²*√3/4
P=9cm²*√3/2
4.
Przekątna równoległoboku równa 36 cm jest prostopadła do jednego z boków. Oblicz obwód i pole równoległoboku, wiedząc, ze długość jego dłuższego boku wynosi 39 cm.

P=ah
a=39cm
h=? (wyliczymy z twierdzenia Pitagorasa)

h²+a²=d²
h²+ (19,5cm)²=(36 cm)²
h²+ =380,25 cm²=1296cm²
h²=1296cm²-380,25cm²
h²=915, 75cm²
h=ok. 30

P=ah
P=39cm*30cm
P=1170cm²


Nie mam pojęcia czy wszystkie są dobrzee rozwiązane;/
3 3 3