Pociąg pospieszny przebywa odległość między stacjami Jackowo Centralne a Marcinkowice Wielkie w ciągu 28 minut. Jak długo trwa przejazd między tymi stacjami pociągiem osobowym, jeśli średnia prędkość pociągu pospiesznego na tej trasie wynosi 90 km/h, a osobowego 60 km/h.
Błagam.! mam to na jutro.! :(

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:18:28+02:00
(28 min) / x = (60 km/h) / (90 km/h) -----> skracasz po jednym zerze oraz km/h z km/h
(28 min) / x = 6/9
6x = 252 min /:6
x = 42 min
33 4 33
2010-04-14T17:22:04+02:00
90 -- 28
60 -- x

90x=60*28
90x=1680 :90
x=18,7

28+18,7=46,7
42 3 42