W autobusie który podjechał na przystanek 25% pasażerów stanowiły panie. Na przystanku wysiadła jedna pani, a wsiadło dwóch panów- teraz w autobusie panie stanowią 20%. Ilu pasażerów jest teraz w autobusie.
Proszę o pomoc
:(
Pilne, na dzisiaj

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:25:23+02:00
P-liczba pań na początku
x-początkowa liczba pasażerów

p=0,25x
p-1=0,2(x-1+2)

0,25x-1=0,2x+0,2
0,05x=1,2
x=24
obecnie jest x+1 pasażerów, a więc 25 osób.
6 5 6
2010-04-14T17:28:09+02:00
Kobiety => x
mężczyźni => y

{0,25(x+y)=x
{0.2(x-1+y+2)=x+1

0,25(x+y)=x
0.25x+0.25y=x
0.25y=0.75x
y=3x

0.2(x-1+y+2)=x-1
0.2(x+y+1)=x-1
0.2(x+3x+1)=x-1
0.2(4x+1)=x-1
0.8x+0.2=x-1
-0.2x=1.2
x=6 => na poczatku

y=18 => na poczatku :)

x-1+y+2=6-1+18+2=25
1 5 1