Odpowiedzi

2010-04-14T17:26:42+02:00
Kąty w trójkącie ABD: 50°, 50° i 80°
Kąty w trójkącie ADC: 40°, 40° i 100°
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:29:40+02:00
Mhhh to zadanie jest trywialne?
tak więc; ABD; 50stopni? ADC; 90stopni
nie rozumiem podpunktu a) skoro ABC ma 50stopni to ABD musi też mieć 50stopni cały czas chodzi o ten sam kąt B.
Jak to rozwiązałem?
Poprowadź wysokość trójkąta z pkt A do pkt D i myślę, że dalej nie będziesz miał problemów.

Tomaszo jak ty to niby wyliczyłeś? skoro pkt d jest w polowie przeciw prostokątnej to dzieli ten trójkąt na 2inne trójkąty prostokątne w ABD; 40, 50, 90 a w ADC 50, 90, 40
1 5 1