MNOŻENIE I DZIELENIE SUM ALGEBRAICZNYCH PRZEZ LICZBY
zad.1 Wykonaj mnożenie:
1. 2(x+3)=...
2. 5(3x-1)=...
3. (-4)*(2a-b)=...
4. -2(-4b+3)=...
5. (a+b)*(-4)=...
6. (4-5x+6y)*3=...
Uwaga! Wyrażenie -2(-4b+3) oznacza to samo co (-2)*(-4b+3).
zad.2 Wykonaj dzielenie:
1. (6x-2y):2=...
2. (-3a-1 1/2):(-3)=...
3. (2,4a-1,6b):0,8=...
4. (4u-6v):(-1/2)=...
zad.3 Oblicz:
1. 6x-2*3=...
2. 6x-2:3=...
3. 6x-2+3=...
4. 6x-2-3=...
5. 6x-2*1/3=...
6. 6x-2:1/2=...
7. 6x-2-2=...
8. 6x-2+2=...
9. 6x-2*2=...
10. 6x-2:(-2)=...

prosze obliczcie mi wszystko....jak nie oblicze to bede siedziec po lekcjach:(

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:30:55+02:00
Zad 1
1. 2x + 6
2. 15x - 5
3. -8a + 4b
4. 8b - 6
5. -4a - 4b
6. 12 - 15x + 18y

Zad 2
1. 3x - y
2. a + 1/2
3. 3a - 2b
4. -8u + 12v

Zad 3
1. 6x-2*3=... 6x - 6
2. 6x-2:3=... 6x - 2/3
3. 6x-2+3=... 6x + 1
4. 6x-2-3=...6x - 5
5. 6x-2*1/3=...6x - 2/3
6. 6x-2:1/2=...6x - 4
7. 6x-2-2=...6x - 4
8. 6x-2+2=... 6x
9. 6x-2*2=...6x - 4
10. 6x-2:(-2)=... 6x + 1

Ps. w 3 zadaniu o to chodziło? :)
1 4 1
2010-04-14T17:38:05+02:00
2(x+3) = 2x + 6
5(3x-1)= 15 x - 5
(-4)*(2a-b)= (-8)a + 4b
-2(-4b+3)= 8b - 6
(a+b)*(-4)= (-4)a - 4b
(4-5x+6y)*3= 12 - 15x + 18y

zadanie 2
(6x -2y) : 2= 3x - y
(-3a-1 1/2):(-3)= a plus 1\2
(2,4a-1,6b):0,8= 3a - 2b
(4u-6v):(-1/2) = -8u plus 12v

zadanie 3

1. 6x-2*3= 6x - 6
2. 6x-2:3= 6x - 2/3
3. 6x-2+3= 6x + 1
4. 6x-2-3=6x - 5
5. 6x-2*1/3=6x - 2/3
6. 6x-2:1/2=6x - 4
7. 6x-2-2=6x - 4
8. 6x-2+2= 6x
9. 6x-2*2=6x - 4
10. 6x-2:(-2)= 6x + 1
1 1 1