Zadanie z Tematu : Twierdzenie Pitagorasa.
Zad.7/198 i 10/198 . Podręcznik Matematyka wokół nas klasa 1 gimnazjum.

zad.7
Oblicz wysokość trójkąta równobocznego, którego bok ma długość 10cm. Oblicz pole tego trójkąta.

Zad.10
Ile metrów bieżących siatki potrzeba na ogrodzenie działki w kształcie trapezu równoramiennego, którego krótsza podstawa ma 20m, ramię 15m, zaś jego wysokość jest równa 12 m? Ile arów ma ta działka?

2

Odpowiedzi

2010-04-14T17:30:28+02:00
Zad.7

h=a pierwistek z 3 /2= 10 pierwiastek z 3 /2=5 pierwiatek z 3
p=a do potęgi 2 * pierwiastek z 3 /4=100 pierwiastek z 3 /4= 25 pierwiastek z 3
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:32:01+02:00
H= a√3/2
h= 5√3
P= a²√3/4
P= 100√3/4
P= 25√3 cm²



a=20
h=12
c=15
bo?
P=?
Ob=?

h²+d²=c²
d²=225-144
d=9
b=20+18=38
Ob= 88m
P= (20+38)*12/2
P= 348m²=3,48a

2 3 2