Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:29:46+02:00
Wektory pełnią ogromną rolę w grafice komputerowej, zwłaszcza w grafice trójwymiarowej. Właściwie możnaby powiedzieć, że cała grafika 3D opiera się na wektorach! Wektory mogą opisywać położenie punktu, kierunek ruchu, odległość między punktami, oraz wiele innych rzeczy. Pewnie uczyliście się coś niecoś o wektorach w szkole, na przykład na fizyce, ale w szkole nauka tak właściwie nauką nie jest :-P. Teraz macie okazję spojrzeć na wektory z całkiem innego punktu widzenia i nauczyć się stosować je w swoich grach :-). No to zaczynamy.
7 2 7
2010-04-14T18:23:29+02:00
W inżynierii genetycznej wektory to cząsteczki DNA do których wprowadzono obcy DNA.
Takie wektory służą do wprowadzania tego obcego DNA do komórek i utrzymywania go w kolejnych podziałach komórkowych. Ważniejsze rodzaje wektorów wykorzystywanych w genetyce to: wektory plazmidowe, wektory fagowe, kosmidy, wektory ekspresyjne, wektory wahadłowe, wektory sekrecyjne i sztuczne chromosomy drożdżowe.
7 3 7