Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-04T19:46:41+01:00
Dane:
H=8
V=157
π=3,14

Szukane:
r=?

Wzór:
V=πr²*H

Musimy więc przekształcić wzór, by niewiadomą było r:
V = πr²*H/ /H
V/H = πr²/ /π
r² = V/πH
r = √V/πH - taki wzór nam wyszedł

Roz:
r = √V/πH
r = √157/3,14*8
r = 12,52996409 * 25,12
r ≈ 314 (j)

Odp. Promień podstawy wynosi około 314.
2009-11-04T19:48:20+01:00
H=8
V=157
π=3,14
V=πr²×h
r²= 3,14*8 / 157
r²=25,12 / 157
r²=0,16
r=0,4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T19:52:30+01:00
157=3,14*r²*8
r²=157:8:3,14
r²=6,25
r=√6,25
r=2,5