Zzad) zmien ułamki zwykłe na ułamki dziesiętne i oblicz
a)1¾+0,3 = B) 2½razy 0,4 = c) ⅗ razy 1,1 = d)1⅗-0,6 e)¹¹₂₀-0,45= f)⅖:0,2 = 1,2 : ⅗=
0,5 :½= ³₂ razy 0,25
Zmien ułamkin dziesietne na ułamki zwykłe i oblicz
0,75- ³₇= 2⅓:0,28= 2,8 +1³₄
zadanie na jutro prosze odpowiec szybką

3

Odpowiedzi

2010-04-14T17:53:09+02:00
1.
a)2.05
b)1
c)0.66
d)1
e)0.1
f)2
g)2
h)1
i)0.375

2.
a)9/28
b)8całych i 1/3
c)4całe i 55/100
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:54:13+02:00
A)1¾+0,3 = 1,75+0,3=2,05
¾=0,75

B) 2½razy 0,4 =2,5*0,4=1
½=0,5

c) ⅗ razy 1,1 = 0,6*1,1=0,66
⅗=0,6

d)1⅗-0,6 =1,6-0,6=1

e)¹¹₂₀-0,45= 0,55-0,45=0,1
11/20=0,55

f)⅖:0,2 = 0,4:0,2=2
⅖=0,4

1,2 : ⅗=1,2:0,6=2

0,5 :½= 0,5:0,5=1

³₂ razy 0,25=1,5*0,25=0,375


Zmien ułamkin dziesietne na ułamki zwykłe i oblicz
0,75- ³₇=
¾-³₇=²¹₂₈-¹²₂₈=⁹₂₈

2⅓:0,28=2⅓:⁷₂₅=⁷₃*²⁵₇=²⁵₃=8⅓

2,8 +1³₄=2⅘+1³₄=2¹⁶₂₀+1¹⁵₂₀=3³¹₂₀=4¹¹₂₀

3 3 3
2010-04-14T17:55:06+02:00
A)1,75+0,3=1,78
b)2,5*0,4=1
c)0,6*1,1=0,66
d)1,6-0,6=1
e)0,55-0,45=0,1
f)0,4:0,2=2
g)1,2:0,6=2
h)0,5:0,5=1
i)1,5*0,25=0,375

3/4-3/7=21/28-12/28=9/28

2 i 1/3: 28/100= 7/3 : 28/100 =7/3 razy 100/28= 700/84= 175/21

2 i 4/5+ 1 i 3/4= 2 i 16/20 + 1 i 15/20=3 i 31/20=4 i 11/20