Odpowiedzi

2009-11-04T19:35:28+01:00
----
-wirus AIDS przenosi się drogą płciową,
-poprzez dostanie sie zarażonej krwi do naszego organizmu,
-przez gruczoły ślinowe:P:P
2009-11-04T19:35:41+01:00
Bakterie samozywne to autotrofy
AIDS przenosi się przez wirusy HIV droga plciowa
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T19:39:04+01:00
Do bakterii samozywnych zaliczymy :

cyjanobakterie
bakterie nitryfikacyjne
bakterie purpurowe
bakterie siarkowe

Co do drugiej czesci to nie jest wirus AIDS tylko HIV poniewaz AIDS jest to zespol nabyteho uposledzenia odpornosci wywolanego przez wirus HIV.

Wirus HIV przenosi się wyłącznie drogą płciową i przez bezpośrednie wniknięcie zakażonej krwi do krwiobiegu osoby zdrowej. Zarazić się można tylko podczas stosunku płciowego, przez użycie tej samej igły , przez skaleczenia, rany, owrzodzenia z zakażoną krwią . Ponadto na zakażenie narażone są dzieci rodzące się z matek będących nosicielkami wirusa