A. jeden z boków prostokąta ma 5 cm a drugi bok jest 3 razy dłuższy oblicz pole tego prostokąta
b. jeden z boków prostokątna ma 5 cm a drugi bok jest o 3 cm dłuższy jakie pole ma ten prostokąt
c. oblicz pole kwadratu którego obwód wynosi 6 dm
d. oblicz obwód kwadratu którego pole jest równe 25 cm²
e. prostokąt ułożony z pięciu jednakowych kwadratów . pole prostokąta jest równe 405 cm² jaką długość ma bok kwadratu
pilne!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T19:41:09+01:00
A) 5*15= 75 cm2
b) 5*(5+3)= 40 cm2
c) 1,5 * 1,5= 2,25dm2
d) a=5
obw= 5 * 4 = 20 cm
e) 405; 5=81 cm2
a= 9
1 5 1
2009-11-04T19:41:38+01:00
A. a=5 b=5*3=15 P=a*b P=5*15 P=75cm ²

b. a= 5 b=5+3=8 P=a*b P=5*8 P=40cm²

c. L=6dm a(bok)=6:4 =1,5 P=a*a P 1,5*1,5= 2,25 dm²

d. P=25cm² a=√25 a=5 L=4*a L=4*5=20cm

e. P=405cm² P(kwadrata) =405 :5 (bo jest piec kwadratow) =81cm²
a=√81 a=9

PROSZE :]
1 5 1
2009-11-04T19:44:34+01:00
A) 75cm^2
b) 40 cm^2
c) 225 cm^2
d) 20 cm
e) 9 cm
1 5 1