Zad.1
Oblicz wartość siły wyporu działającego na prostopadłościan o wymiarach 20cm,40cm i 50cm wykonanego z żelaza całkowicie zanurzonego w wodzie.
Zad.2
Oblicz wartość siły wyporu działającego na sześcian o boku 10 cm wykonanego z żelaza i całkowicie zanurzonego w wodzie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:47:58+02:00
Fw= p*g*V

Fw- siła wypory
p- gestosc
g-przyspieszenie ziemskie
V-Objętosc ciała zanurzonego

Nie podałes gestosc izelaza - 7800 kg/m3 (7.8 g/cm3)

V=20*40*50=4000 cm3 = 0.004 m3

Fw= 7800kg/m3 * 10 m/s2 * 0.004m3 (m3 skracamy)

Fw= 312 N


b)

Fw= p*g*V

V= 10*10*10=1000 cm3= 0.001 m3

Fw= 7800 kg/m3 * 10 m/s2 * 0.001 m3 (m3 skracamy)

Fw= 78N
2010-04-14T18:00:55+02:00
A) Fw- siła wyporu g-przyspieszenie ziemskie p-gęstość cieczy V-objętość
Fw= g*p*V
V= 40cm*20cm*50cm= 40000cm3
Fw= 10N/1000g*1g/cm3*40000cm3=400N