Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:44:17+02:00
X - rzeczywista wartość pieniędzy po trzech latach.

0,9¹ * 100 - wart. po roku
100 * 0,9³ = x
x = 72,9 (zł)

Odp. Po trzech latach banknot miał wartość 72,9 zł.

Pozdrawiam :)
2010-04-14T17:45:25+02:00
Po pierwszym roku ich wartość będzie wynosić (100-0,1*100)% = 90zł

po drugim (90-0,1*90)%=90-9=81zł

po trzecim (81-0,1*81)%=81-8,1=72,9zł :)