Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T19:54:25+01:00
1.Egipcjanie-religia politeizm , bog Re
Chiny-religia Konfucjanizm
Izrael-religia monoteizm
Mezopotamia-religia Mezopotamii była zbiorem wierzeń politeistycznych

2.Słynne budowle :
a) Mezopotami
-pałac królewski-zigurat
b)Egiptu
-63 grobowce
-świątynia Rambesa-Abusimbel
-świątynia Hatrzepsut
b)Babiloni
-Sumuabu
c)Chin
-Zhang Lei
-chińska opera
-CCTV
-Chińskie DNA w Songzhuang
-EXPO 2010
2009-11-04T20:38:38+01:00
2 piramida cheopsa
swiatynia salomona
wlk mur chinski
zigurat
2009-11-04T20:56:16+01:00
1. Wiara Żydów to judaizm . Jest to wiara monoteistyczna ,z której wywodzi się chrześcijaństwo . Wierzą oni w boga Jahwe oraz czekają na mesjasza .Ich świętymi księgami są Tora i Biblia . W odróżnieniu od chrześcijaństwa posiadają tylko Stary Testament .
Starożytni Egipcjanie wierzyli w politeizm . Ich głównymi bogami są Ra i Ozyrys .
W świątyniach Egipcjanie składali dary np. żywność ,monety .
W starożytnych Indiach wierzono w politeizm podzielony na :wedyzm , hinduizm ,braminizm .
W starożytnych Chinach jest system religijno-filozoficzny .Taoizm i Konfucjanizm .
Taoizm jest to wiara w Jing i jang , czyli dobro i zło się dopełniają . Konfucjanizm został stworzony przez Konfucjusza , wielkiego chińskiego filozofa .

2. Mezopotamia : Wiszące Ogrody Semiramidy , Zikkuraty , Brama Isztar.
Egipt : Piramidy , Dolina Królów , Sfinks .
Izrael : Świątynia Jerozolimska .
Chiny : Wielki Mur Chiński .