T;. Zadania tekstowe z zastosowaniem równań i nierówności.


zad 1.
suma czterech liczb wynosi 35. druga liczba jest o 3 większa od pierwszej , ale o 4 mniejsza od trzeciej. Czwarta liczba stanowi 2/5 drugiej. Oblicz składniki sumy.

z góry dzięki (;

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-14T17:50:12+02:00
35-suma 4 liczb
x-I liczba
x+3-II liczba
x+3+4-III liczba
2/5(ułamek)(x+3)-IV liczba

x+x+3+x+3+4+2/5(ułamek(x+3)=35
3x+10+2/5(ułamek)x+6/5(ułamek)=35
17/5(ułamek)x=35-11 1/5(ułamek)
17/5(ułamek)x=23 4/5(ułamek)/:17/5(ułamek)
x=7
x+3=7+3=10
x+3+4=7+3+4=14
2/5(ułamek)(x+3)= 2/5(ułamek)(7+3)=2/5(ułamek)*10=20/5(ułamek)=4
odp.: I liczba wynosi 7, Druga-10, trzecia-14, czwarta-4
*-razy, znak mnożenia
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:50:36+02:00
Zad.1]
x=1 liczba
x+3=2 liczba
x+7=3 liczba
⅖(x+3)=4 liczba

x+x+3+x+7+⅖(x+3)=35
3x+⅖x=35-10-⁶/₅
¹⁷/₅x=23⅘
x=23⅘:¹⁷/₅
x=7

1 liczba:7
2 liczba:7+3=10
3 liczba:7+7=14
4 liczba=⅖(7+3)=4

spr. 7+10+14+4=35
2010-04-14T17:52:15+02:00
X-pierwsza liczba
x+x+3+x+3-4+(x+3)*2/5=35
3x+6-4+0.4x+1.2=35//-3.2
3.4x=31.8//:3.4
x=9+6/17