Zad 7 pan kowalski pobieral zze swojego konta 12000zl.kasjerka wyplacila te kwote w banknotach o nomibnalach 200zl i 50zl.Banknotow dwustuzlotowych bylo 10 brazy wiecej ni piecdziesieciozlotowych.ile pan Kowalski otrzymal banknotow?
zad7
Polowe sliwek z koszyka zjadl Andrzej.Dwie trzecie tego co zostalo,zjadl Piotrek a Hania zjadla ostatnie 4 sliwki.Ile sliwek bylo w koszyku?
zad 10.szli sucha szosa krokiem marszowym zolnierze w szyku delifiladowym.dziesiec szeregow w pelnym rynsztunku szlo w sobie tylko znanym kierunku z piesnia na ustach kroczyli tak nagle drogowy ujrzeli znak
-zwiezenie szosy dowodca w mig podjal decyzje -Zmieniamy szyk wrzasnal -Kolumne zwiecic o trzech az szaregowca zaparlo dech a kiedy szybko zrobili to szesnascie szosa szeregow szlo.
W obu ustawieniach szeregi byly pelne.Ile szeregowcow szlo sucha szosa?
zad11pawel ma ksiazki na dwoch polkach.Na gornej ma 2 razy wiecej ksiazek niz na dolnej.gdyby z gornej polki przelozyl na dolna 7 ksiazek wowczas na obu polkach mialby taka sama ilosc.Ile ksiazek ma pawel?
zad12w stowarzyszeniu milosnikow zadan tekstowych wybierano przewodniczacego.
pan A. bystry otrzymal 4 razy wiecej glosow niz pan B.ambitny.Gdyby 120 osob glosujacych na A.Bystrego oddalo swoje glosy na B.Ambitnego,to obaj kandydaci otrzymaliby by jednakowa ilosc glosow.Ile glosow otrzymal pan.ABystry?
13a)pole trojkata jest rowne 20 cm (kwadratowych).jeden z bokow tego trojkata ma dlugosc 16 cm.oblicz dlugosc wysokosci opusczonej na ten bok
b)podstawy trapezu o polu 48cm(kwadratowych) maja dlugosc 5 cm i 7 cm.jaka wyskokosc ma ten trapez?
c)w trapezie o polu 26cm(kwadratowych) jedna z podstaw o dlugosci 3cm a wysokosc -4 cm.Oblicz dlugosc drugiej podstawy
zad14
Gdyby dwa rownolegle boki pewnego kwadratu przedluzyc o 4 cm to obwod otrzymanego prostokata bylby 3 razy wiekszy niz obwod kwadratu.oblicz dlugosc boku kwadratu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T18:59:55+02:00
Zad7ŚLIWKI
Hania- 1/3=4
Piotrek- 2/3=8
Hania+Piotrek=Andrzej=połowa śliwek, które były
śliwki, które były- 2*8=16

zad.13
a)P=0,5*a*h
a=16
P=20
20=0,5*16*h
20=8*h
h=2,5
b)P=0,5*(a+b)h
P=48
a=5
b=7
48=0,5*12h
48=6h
h=8
c)P=0,5*(a+b)h
P=26
a=3
h=4
26=0,5*(3+b)4
26=2(3+b)
26=6+2b
2b=20
b=10

zad.14
łączne przedłużenie- 8cm
obwód kwadratu- x
obwód prostokąta- 3x=x+8
3x=x+8 /-x
2x=8 /:2
x=4cm
obwód kwadratu- 4cm
bok- 4cm:4=1cm
2010-04-14T19:06:49+02:00
Zad7
200-10x razem12000
50-x

x+10x=12000/:10
x=1200