Odpowiedzi

2009-11-04T19:46:32+01:00
Mooja droga. !

na stronie 192 w Twej książce masz odpowiedzi do tego odsumowania działu . : - D

wszystko ładnie jest tam wyjaśnionee . !

pzdr : D
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T19:59:55+01:00
Zadanie 1
A. energia
B. woda
C. dwutlenek węgla
D. glukoza
E. tlen

Zadanie 2
a) oddychanie tlenowe - A, C
b) oddychanie beztlenowe - B, D, E, F

Zadanie 3
Oddychanie jest procesem warunkującym życie wszystkich organizmów. Tlen nie zawsze jest niezbędnym składnikiem tego procesu. Źródłem energii dla organizmów może być beztlenowy rozkład glukozy. Proces oddychania wewnątrzkomórkowego odbywa się w mitochondrium.

Zadanie 4
Związki organiczne pobiera z organizmu roślinnego - roślinożercy - zebra.
Związki organiczne pobiera z martwej materii - saprobionty - pieczarka.
Związki organiczne wytwarza z dwutlenku węgla i wody przy udziale energii świetlnej - autotrofy - dąb.
Związki organiczne pobiera, żyjąc kosztem innego organizmu - pasożyty - tasiemiec.

Zadanie 5
A. pączkowanie, np. drożdże
B. podział komórki, np. bakterie

Zadanie 6
D. Wytwarzanie w jednym organizmie komórek rozrodczych męskich i żeńskich.

Zadanie 7
jajorodność - D
zapłodnienie zewnętrzne - B
żyworodność - A
rozwój złożony - C


;P
9 4 9
2009-11-04T20:19:57+01:00
Na stronach 179-181 masz wszystkie odpowiedzi : )
1 5 1