Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-14T18:13:09+02:00
Zalety i wady każdego z rodzajów transportu


1.Transport samochodowy:

a.zalety:
•można się nim dostać wszędzie tam, gdzie nie ma dostępu kolej, statek…
•szybsze i łatwiejsze życie
•korzystny w przewozie osób na małe odległości
•coraz tańsze ceny samochodów
•łatwiej dostępne (w porównaniu np. z samolotem)

b.wady:
•uzależniony od pogody
•w bardzo dużej mierze przyczynia się do zanieczyszczenia środowiska (m.in. efekt cieplarniany)
•bardzo duży współczynnik wypadków
•dłuższy czas transportu w porównaniu z samolotem
•mała pojemność
•czasami wysokie koszty utrzymania pojazdu
2 5 2
2010-04-14T18:13:29+02:00
Negatywne:
-zanieczyszczanie środowiska
-spaliny wydobywujące sie z samochodu szkodzą ludziom
-zatruwanie powietrza
-dużo wypadków

POZYTYWNE:
- komfort jazdy
-szybkość w docieraniu do celu
- wygoda
- tańszy niż np. komunikacja prywatna ( biura transportowe)
1 4 1
2010-04-14T18:15:43+02:00



Negatywne : -zanieczyszczanie środowiska -spaliny wydobywujące sie z samochodu mają w sobie szkodliwe dla człowieka zwiazki chemiczne -zatruwanie powietrza pozytywne: -rozwinięcie sie nowych produktów na rynku -ułatwienie transportu -budowanie nowych fabryk samochodu co wiąże się ze zmiejszeniem bezrobocia

ZALETY: -bezposredni transport,,od drzwi do drzwi'' -niskie koszty przewozu na niewielkie odleglosci -nadaje sie do przewozu niemal wszystkich rodzajow ladunkow WADY: -negatywny wplyw na srodowisko -znaczne koszty przewozu na duze odlelosci -szybkosc transportu uzalezniona od warunkow naturalnych oraz stanu sieci drogowej
1 3 1