Błagam o pomoc...;)
1.Czy jest różnica między rozpuszczalnością a rozpuszczaniem? Odpowiedź uzasadnij.
2.Dla jakiej substancji zmiana krzywej rozpuszczalności jest mniejsza w zależności od wzrostu temperatury?

jak ktoś to ma to proszę o odp :) dam najjjj;*
to jest z ćw Chemia Nowej Ery 1: zad 159 d) i e)

dodaje to drugi raz, bo jeszcze nie otrzymałam odpowiedzi ;(

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T18:17:40+02:00
1. rozpuszczanie to proces fizyczny (np. soli w wodzie), rozpuszczalność to wielkość fizyczna wyrażona w gramach substancji rozp. na 100 g wody
2. dla gazów krzywa rozpuszczalności maleje wraz ze wzrostem temperatury
1 2 1
2010-04-14T18:17:46+02:00
1.

Jest, ponieważ rozpuszczenia jest to proces fizyczny polegający na mieszaniu się cząsteczek substancji rozpuszczonej z cząsteczkami substancji która rozpuszczamy, natomiast rozpuszczalność jest wielkością fizyczną określającą ilość gramów substancji rozpuszczonej w 100g(gramach) rozpuszczalnika w danej temperaturze i przy stałym ciśnieniu.

2.

NaCl, czyli Chlorek sodu