Odpowiedzi

2010-04-14T18:19:39+02:00
Stolicą jest obecnie Amsterdam, lecz to w Hadze od XVI w. skupiały się - i nadal się skupiają - główne instytucje państwowe. A ponieważ Holandia była zawsze państwem opartym na niezależności i zamożności obywateli, na stołeczną Hagę nie spływały zbyt wielkie splendory, przynajmniej do czasu rozwoju centralnego rządu w XIX w. Nic więc dziwnego, że starsze haskie budynki wyglądają...
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T18:21:58+02:00
Holandia znajduje się w Europie zachodniej, nad Morzem Północnym , a przepływają przez nią rzeki Ren, Moza, Skalda.Najsłynniejsze z holenderskich krajobrazów to pola tulipanów oraz rejony upraw ogrodniczych na skraju piaszczystych wydm, które ciągną się wzdłuż dzisiejszego wybrzeża na północ od Hook of Holland aż do Alkmaar. Dziś najbardziej charakterystycznym elementem tego krajobrazu są rozległe szklarnie, w których uprawia się warzywa, kwiaty i owoce.Krajobraz Holandii charakteryzuje obfitość wód powierzchniowych: rzek i kanałów odwadniających oraz jezior. Dawniej krajobraz ten urozmaicało ponad 10 tysięcy wiatraków. Dziś również można je wszędzie spotkać - stare, które kiedyś wypompowywały wodę z kanałów, i nowe, dostarczające energii elektrycznej w zgodzie z wymogami ekologii. O tym, jak ważne były w życiu Holendrów, świadczy obchodzony 12 maja Narodowy Dzień Wiatraków.
5 5 5
2010-04-14T18:27:44+02:00
Holandia jest krajem położonym w depresji. Charakterystycznym krajobrazem w tym państwie jest to ze jest wile wiatraków. Będąc w Holandii można napotkać się na rosną tam piękne tulipany. Jest tam też dużo jezior, rzek i kanałów.
3 4 3