Krawcowa ma 29,5 m materiału, z którego chce uszyć jednakowe bluzki. Na każdą bluzkę potrzebuje 3/4 m materiału. Ile bluzek uszyje krawcowa i ile jej zostanie? Bardzo proszę o rozwiązanie, pilne proszę o obliczenia. Dam najjjj:) dziękuję.

2

Odpowiedzi

2010-04-14T18:22:36+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T18:23:00+02:00
29,5m:0,75m = 39i1/3
czyli uszyje 39 bluzek;
zostanie jej 29,5-(0,75*39i1/3) = 29,5-29,25 = 0,25m
2 4 2