1. Wzór E=mc², chyba najbardziej znany na świecie, opisuje dla dowolnego ciała fizycznego związek między całkowitą energią E tego ciała, jego masą m i prędkośc światła c. Wyznacz z tego wzoru mesę m.

Zad2.
Napisz wzór na pole trapezu i przekształć go tak, aby otrzymac:
a)wzór na długośc wysokości ,
b)wzór na dlugość jednej z podstaw.

3

Odpowiedzi

2010-04-14T18:25:07+02:00
1. m = E:c²


2.
a)
P = 1/2h * (a+b) - wzor na pole trapezu
2P : (a+b) = h

b)
2P * 2h - a(b)= b(a)
2010-04-14T18:27:35+02:00
1)
E=mc² /:c²
m=E/c²

2)
P=½(a+b) * h /: ½(a+b)
h=P / ½(a+b)

P=½(a+b) * h /*2
2P=a+b*2h /: 2h
2P/2h=a+b /-b
a=(2P/2h)-b
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T18:28:28+02:00
Zad1
E=mc₂/c²
m=E/c²
Zad2
P=(a+b)*h/2
a)P=(a+b)*h/2 /*2
2P=(a+b)*h /:h
2P/h=a+b /:2P
h=a+b/2p
b)P=(a+b)*h/2
P=ah+bh/2 /*2
2P=ah+bh /-bh
2P-bh=ah /:h
2P-bh/h=a
a=2P-bh/h