11. Podstawy trapezu prostokątnego są równe 3,5 cm i 7 cm, a ramię prostopadłe do podstaw ma4 cm. Narysuj ten trapez, zmierz jego drugie ramię i oblicz obwód.
14. Narysuj trapez równoramienny, w którym, każda z przekątnych jest równa 7 cm, a kąt między przekątnymi ma miarę 100°. Czy możesz narysować jeszcze inny trapez o takich samych przekątnych i kącie między nimi ?


13. Obwód trapezu jest równy 48 cm, jedna podstawa ma 20 cm długości, a długość drugiej to ⅖długości pierwszej podstawy. Oblicz długość ramienia tego trapezu.


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T18:32:41+02:00

13.
a - podstawa 1
b - podstawa 2
c - ramię

Obwód = a + b + 2c
48cm = 20cm + 2/5*20cm + 2c
48cm = 20cm + 8cm + 2c
48cm = 28cm +2c
48cm - 28cm = 2c
20cm = 2c/2
c = 10cm
24 2 24
2010-04-14T18:34:25+02:00
11. drugie ramię: 5,5 cm
obwód: 20 cm
56 2 56