Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:57:31+02:00
W lesie równikowym do gruntu dociera bardzo niewiele światła słonecznego. Żyją tu wielkie zwierzęta: słonie, bawoły, okapi oraz człekokształtne goryle

MANDRYL- małpa z gatunku makakowatych, zalicza się również do gatunku rodzin wąskonosych. Długość ciała 1centymetrów-100centymetrów, ogon 1centymetrów-3centymetrów. Zamieszkuje lasy równikowe i Afrykę Zachodnią

KAMELEON- gad z rodziny jaszczurek. Występuje w lasach równikowych, Azji oraz południowej części Hiszpanii. Prowadzi nadrzewny tryb życia. Potrafi poruszać oczami niezależnie od siebie, lepki na końcu, bardzo szybko wyrzucany w stronę ofiary język, oraz zdolność do maskującej zmiany barwy.

MAMBA- wąż z rodziny zdradnicowatych, występuje w lasach równikowych, w lasach Afryki. Barwa jego jest głównie zielona z zielonożółtymi lub żółtym brzuchem. Jest mięsożerny i roślinożerny. Jest bardzo niebezpiecznym gadem. Prowadzi dzienny tryb życia, rzadko spotykany nocą.

SŁOŃ AFRYKAŃSKI- ssak zaliczany do rodziny słoni z rzędu trąbowców. Zamieszkuje lasy równikowe, sawanny i stepy Afryki, w niektórych rejonach występowania wytępione zupełnie. Ubarwienie szare albo ciemnoszare. Występujący w małych stadach, lub samotnie. Spotkany najczęściej w dzień, bardzo rzadko nocą. Jeden z najczęściej spotykanych słoni.
Myślę że pomogłem i liczę na Naj ;d.
3 3 3
2010-04-14T20:00:54+02:00
GORYL - potężne, silne zwierze, przeważnie o czarnej sierści.
JAGUAR - największy drapieżnik lasów równikowych mogą być cętkowane lub rzadziej.
KAMELEON - przystosowuje swoją barwę ciała do otoczenia
3 3 3