To jest zadanie z cwiczen liczby wymierne matemtyka kl. 6 str.56 zad.5.Dzienne zapotrzebowanie dwunastolatka na weglowodany wynosi 340g, a na bialko 75g. Wyobraz sobie, ze zywisz sie tylko chlebem. Oblicz, ile kilogramow chleba powinnes zjadac dziennie, aby dostarczac organizmowi odpowiednia dawke a) weglowodanow b) bialka
______________ __________________



zawartosc chleba 50 % weglowodany
1% tluszcze
1% inne skladniki
40% woda
8% bialko
pliss pomozcieee

2

Odpowiedzi

2010-04-14T18:52:17+02:00
A)100g*0,5=50 g- w kilogramie węglowodanów
340g:50g=6,8g= 0,068kg≈0,07kg
b)100g*0,08=8g-w kilogramie białka
75g:8g=9,375g=0,09375kg≈0,09kg
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T18:53:50+02:00
B ) 8% * x = 75 g
8/100 * x =75 g
x = 75g * 100/8
x = 937,5g
x = 0,9375 kg

a) 50% * x = 340g
50/100 * x = 340g
x= 340g * 100/50
x = 680g
x = 0,680 kg

1kg = 1000g a nie 100
2 5 2