Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T18:34:23+02:00
1.N2 + 3H2 ------> 2NH3

z 1 mola azotu otrzymujemy 2 mole amoniaku

układamy proporcje

1 mol N2 ------ 2 mole NH3

X -------------- 0,2 mola NH3

X = 0,1 mola N2. Aby otrzyma 0,2 mola amoniaku musi przereagować 0,1 mol azotu, czyli 0,5 mola azotu wystarczy do otrzymania tej ilości amoniaku
3.
2HgO -----> 2Hg + O2

Z rozkładu 2 moli HgO powstaję 1 mol tlenu- 22,4 dm3
układamy proporcje

2 mole HgO ------- 22,4 dm3

4 moli --------- X

X = 44,8 dm3 – objętość tlenu, który powstanie z rozkładu 4 moli HgO
4.
C2H5OH + 3 O2 → 2 CO2 + 3 H2O

2.
Żeby powstało 0,5 mola MgO potrzebne jest 0,5 mol Mg, masa molowa magnezu: 24 g/mol
0,5 mol*24 g/mol=12 g
starczy ;)




Myślę że pomogłam ;p
Licze na naj;)
6 4 6
2010-04-14T18:39:31+02:00
N₂ + 3H₂ --> 2NH₃
1 mol N₂ --- 2 mol NH₃
x --- 0,2 mol NH₃
2x = 0,2 mol
x = 0,1 mol N₂
Odp: tak, wystarczy.
4 5 4