1.Wymień po 4 dowolne prądy cieplne, zimne
2.Wyszukaj w atlasie 3 dowolne rzeki stałe.
3.Opisz rodzaje zasilania rzek.
4.Wymień jak człowiek wykorzystuje gospodarcze rzeki.

To tyle - Przepraszam za tak małą ilość punktów, ale nie posiadam więcej!
Tutaj liczy się pomoc innym, a nie punkty :D

Oczywiście wybiorę najlepsze, i ocenie użytkowników!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T18:52:21+02:00
Prądy ciepłe:
- Prąd Zatokowy,
- Kuro Siwo,
-Prąd Brazylijski,
- Prąd Wschodnio-australijski.
prądy zimne:
- Prąd Benguelski,
- Peruwiański,
- Labradorski,
- Kalifornijski.

3 rzeki stałe:
-Dunaj,
- Wołga,
- Wisła.

Rodzaje zasilania rzek:
-Deszczowe,
- Śnieżne,
-lodowcowe.

4. Człowiek wykorzystuje rzeki do takich celów jak: Żegluga rzeczna, hydroelektrownie dostarczające energii.
2 3 2
2010-04-14T19:59:52+02:00
1)
ciepłe:
-Somalijski
-Północnorównikowy
-Brazylijski
-Gwinejski

zimne:
-Grenlandzki
-Zachodnioaustralijski
-Benguelski
-Peruwiański

2) Kongo, Niger, Zambezi

3)
rodzaje zasilania rzek:
-deszcz-opad deszczowy spada na ziemię, spływa po niej do rzek, kumuluje się w rzekach i płynie z nurtem
-śnieg-śnieg spada na ziemię, następnie topnieje, i podobnie jak deszcz spływa po ziemi do rzek, kumuluje się w rzekach i płynie z nurtem
-lodowiec górski-topniejący śnieg zasila rzeki, lub też kawałki lodu wpadają do rzek, topnieją i płyną z nurtem

4)
-źródło zaopatrzenia w wodę komunalnych urządzeń wodociągowych, przemysłu i rolnictwa
-odgrywają ważną rolę w energetyce i rekreacji
1 5 1