Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T18:36:18+02:00
Oddychanie tlenowe zachodzi w trzecim etapie czyli w transportowaniu elektronów w łańcuchach oddechowych i fosforylacji oksynów zachodzi ona we wewnętrznej błonie mitochondrium (wymaga obecności tlenu) z jednej cząsteczki glukozy powstaje od 26 do 28 cząsteczek ATP czyli 90% ATP wytwarzanego w procesie oddychania .Zaś w procesie oddychania beztlenowego zachodzi w komórkach mięśniowych (podczas intensywnej pracy) bez udziału tlenu wówczas glukoza przekształca się w dwie cząsteczki ATP mniej wydajne niż te z oddychania z udziałem tlenu
...P)
2010-04-14T18:45:20+02:00
Tlenowe -czynnikiem niezb. do oddychania jest tlen:
-większości org. nigdy nie wyk. całego tlenu dostającego się do wew. ciała.
-pow. wym gazowej powiny być wilgotne(tlen sprawniej przenika)
-może odbywać się calą pow. ciała lub za pomocą specjacnych przyrządów(skrzela płuca)
beztlenowe-org. żyjące w środ. w którym jest brak tlenu lub jest go mało:
-polega na beztlenowym rozkładzie cukru który odbywa się w cytozolu,
-cukier zostaje rozłozony na prostsze zw. org.(ferm. alkocholowa)

Mam tylko tyle (było w pirwszym półroczu na biologii)