Jeden bok prostokąta jest o 7,5 cm dłuższy od drugiego. Obwód prostokąta jest równy 9,9 dm. Oblicz długości boków tego prostokąta. Zapisz wszystkie obliczenia.
Bardzo mi zależy mam to na jutro do szkoły, a nie umiem zrobić :(

2

Odpowiedzi

2010-04-14T18:44:18+02:00
A - jeden bok prostokąta
b - drugi bok prostokąta
b=a+7,5 cm
Ob=9,9 dm = 99 cm

Wzór na obwód prostokąta:
2a+2b

Równanie:
2a+2b=Ob
2a+2(a+7,5 cm)=99 cm
4a=99cm-15 cm
4a=84 cm |dzielimy obie strony przez 4
a=21 cm

Spr:.
2*21+2*(21+7,5)=42+42+15=84+15=99

Odp:. Bok a ma długość równą 21 cm, a bok b ma długosć 28,5 cm.
13 3 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T18:44:26+02:00
9,9dm=99cm
2*7,5=15
99-15=84
84:4=21
21+7,5=28.5

odp pierwszy i drugi bok mają po 21cm a trzeci i czwarty-28,5cm
28 4 28