Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:02:42+02:00
A) a=2cm
r=½a
r=1cm
P=πr²
P=πcm²
L=2πr
L=2π×1cm
L=2πcm
b) a=2cm
R=a√2/2
R=√2
P=πr²
P=√2πcm²
L=2πr
L=2√2πcm
2010-04-14T19:04:05+02:00
A)
a=2cm; r=a/2=2/2=1 cm;
P=πr² ; P=π*1² ; P= π cm²
Ob=2πr ; Ob= 2π -1 ; Ob= 2π cm.

b) srednica okręgu opisanego (2r) = przekątnej kwadratu (d)

d²= 2a² ; d= a√2 ; 2r= a√2 /: 2
a√2
r = -----
2

P= πr² ;
(a√2)² πa² π*2*2
P= π* ---------- = -------- = -------- = 2π cm²
2 ² 2 2

Ob= 2πr ;
a√2
-----
Ob= 2*π* 2


Ob= π*2√2 = 2√2π cm

2010-04-14T19:09:06+02:00
Bok kwadratu a=2 cm
Trzeba obliczyć pole kwadratu P= a² lub P= d² : 2
P = 22 = 4 więc podstawiając do drugiego wzoru obliczymy przekątną d
Więc 4 = d² : 2 strony / x 2
4 x 2 = d² d = 2 √2
Promień koła wpisanego r = a/2 czyli r = 2/2 = 1 cm
Pole koła P = π * r² = π * 1² = π cm²
Obwód koła obw = 2 π * r = 2 * 1 * π = 2π cm
Promień koła opisanego r = d/2 czyli r = 2 √2 : 2 = √2
Pole koła P = π r² = π * √2² = 2 π cm²
Obwód koła obw = 2 π *r = 2 π * √2 = 2 √2 π cm