1.iIe wynosi obwód trójkata równoramiennego, którego podstawa ma długość 0,8 dm, a wysokosc jest równa 3 cm.?

2. Ile wynosi wysokość trójkąta równobocznego , którego bok ma dłógość [pierwiastek]108cm.


3. W prostokatnym układzie współrzędnych dane są punktami C=(-3,5) i D=(5,-10).Długośc odcinka CD jest rowna..?

wazne na jutro

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:11:11+02:00
Zadanie 1] 0,8 dm = 8 cm

d - podstawa
d=a √2
8= a √2 / :√2
8√2 (w liczniku) √2 (w mianowniku) = a
po skróceniu : 4√2 = a (czyli bok)
obw: 4√2 + 4√2 + 8
obw: 8√2 + 8
2010-04-14T19:12:03+02:00
Zad 1
0,8dm=8cm
X2=32+42
x2=9+16
x2=25
x=5
Obw=5+5+8=18cm