Ela z Marcinem wybrali się na pieszą wycieczkę. Postanowili przejść trasę o długości 21 km. Po trzech godzinach marszu Marcin powiedział do Eli: Pozostało nam do przejścia o 5km mniej, niż już przeszliśmy. Jaką odległość pokonali w ciągu pierwszych trzech godzin wycieczki?
Proszę pomóżcie.

2

Odpowiedzi

2010-04-14T18:44:29+02:00
X - to co przeszli
x-5 - to, co jeszcze musza przejść

x+x-5=21
2x=16
x=8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T18:48:10+02:00
X + x -5 = 21
2x = 26
x = 13

x= to co przeszli po 3 godzinach

sprawdzenie:
13 + 13-5 = 21
13+ 8= 21 koniec
ps. kolega na górze ma źle :)