Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:01:12+02:00
A=6,b=8
c=10 ( z pitagorasa)
obliczam h spadające na przeciwprostokątną c
1/2 ab=1/2 c*h
6*8=10h
h=4,8 cm
po obrocie otrzymujemy 2 złączone podstawami stożki o łącznej wysokości =10 cm, a o promieniu =h trójkąta, czyli:
r=4,8 cm. Tworzące są równe odpowiednio 6 i 8 cm

V=1/3πr²( h1+h2)
V=1/3 π*(4,8)²*10
V=1/3 π*23,04*10
V=1/3 π*230,4
V=76,8 π cm³

Pc=Pb1+Pb2
Pc=πr(l1+l2)
Pc=π*4,8*(6+8)
Pc=π*4,8*14
Pc=67,2π cm²
2010-04-14T19:04:30+02:00
C²=36+64=100 |√
c=10
10h=6*8
h=4,8
c=10=r1+r2
V=⅓*πh²r2+⅓πh²r1
V=⅓πh²c
V=⅓*3,14*4,8*4,8*10
V=241