Odpowiedzi

2010-04-14T18:50:58+02:00
60% z liczby 20 =12
20 -12=8 <--tyle było chłopców przed zapisaniem sie do tej klasy kilku innych
12+x=48%
48 % z liczby 12 = 5,76 = 6
x=6

:)
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T18:51:28+02:00
20*60% = 20 * 0,6 = 12 dziewczyn
20 - 12 = 8 chłopców
x- chłopcy którzy się dopisali do klasy
8 + x = 100%(20+x) - 48%(20+x)
8 + x = 52%(20+x)
8+x = 0,52(20+x)
8+x = 10,4 + 0,52x
x - 0,52x = 10,4 - 8
0,48x = 2,4
x= 5
Odp: Do klasy dopisało się 5 chłopców.
6 4 6
2010-04-14T18:53:42+02:00
20osób - 100%
x osób - 60%

(20 × 60 ) ÷ 100 = 12
Było 12 dziewczyn

112% - x osób
100% - 20osób
(20 × 112) ÷ 100 = 22,4

Do klasy doszło 2 chopaków
3 1 3