1. Dwaj ojcowie podarowali synom pieniądze. Jeden dał swemu synowi 150 zł, drugi zaś dał swojemu - 100 zł. Okazuje się jednak, że obaj synowie razem powiększyli swoje kapitały tylko o 150 zł. Jak to wyjaśnić?

2.Czy wszystkie mrówki na świecie ważą razem więcej niż wszystkie słonie? Na świecie jest około 5 razy 10(15) (15 to jest 10 do potęgi 15 jakby co). i okolo 500 tys. słoni. Przeciętna mrówka waży ok. 0,01 g, a przeciętny słoń około. 4 t.

Dam najj .. ;*

2

Odpowiedzi

2010-04-14T19:06:42+02:00
Było trzech ludzi: dziadek, ojciec i syn. Dziadek dał ojcu (swojemu synowi) 150 zł, a ojciec dał synowi 100 zł. Zatem ojciec powiększył swój kapitał tylko o 50 zł, a syn o 100 zł. Razem 150 zł.
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:09:18+02:00
2) 5.000.000.000.000.000 mrówek *0,01g = 50.000.000.000.000
500.000 słoni * 4000000g = 2.000.000.000.000
ODP. mrówki łącznie ważą ok. 25 razy więcej niż wszystkie słonie
2 1 2