1. Tadek czyta lekturę. Pierwszego dnia przeczytał ⅛ ksiązki, drugiego 20% książki, trzeciego 0,3 książki, a czwartego dnia pozostałe 90 stron. Oblicz za pomocą odpowiedniego równania, ile stron ma ta książka.

2. Kot i pies ważą razem 24 kg. Kot jest pięć razy lżejszy od psa. Oblicz za pomocą równania, ile waży kot, a ile pies.

Z góry dziękuję. ; *
Na jutro. <3

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T19:13:45+02:00
1dzień
1/5x=0,2x
2dzień
20%=0,2x
3dzień
0,3x
4dzień
0,2x+0,2x+0,3x=0,7x
x-0,7x=0,3x
0,3x=90stron

3 * 90 + 1/3 z 90=
270 +30= 300

Sorry za złe rozpisanie, ale myśle ze to zadanie jest zrobione prawidłowo

2 zadanie
x-pies
1/5x-kot
razem=24kg

x+1/5x =24
x+ 0,2x=24
1,2x=24/ : 1,2
x=20-waga psa
24-20=4- waga kota

Odp. Pies waży 20kg ,a kot 4kg
2010-04-14T19:15:31+02:00
2.x-kot
5x-pies
x+5x=24
6x=24 24;6=4
x=4
5x4=20
Kot wazy 4 a pies 20